UVODNIK  
 

 

Božji plan i uključivanje Židova

Tema Židova u posljednjim vremenima Crkve, ili odnos Crkve i Sinagoge, kakav je prikazivan još na srednjovjekovnim portalima gotičkih katedrala, provlači se cijelim ovim brojem. Ne slučajno u tekstu Teda i Maureen Flynn o Garabandalu čitamo kako se Gospa vidiocima bila prikazala kao Židovka, dajući do znanja da će obećano Veliko čudo u tom španjolskom selu biti povezano sa “stubom od dima”, koji je neokoć Izraelce vodio iz Egipta. Tu čitamo:“Sveti je Toma u svome komentaru Pjesme nad pjesmama poučavao da će buduće ponovno uključivanje Izraela označiti početak trećeg razdoblja Crkve.”

Ove se teme variraju i u drugim tekstovima, poput Gospe u obličju Židovke (Ber Horowitz Legenda o Madoni), zatim u nastavku biografije o. Mena, u kojem se govori o sagledavanju Židovstva i Kršćanstva (Pravoslavlja i Katoličanstva), ili u tekstu oca Zelinskog o čitanju Biblije preko čitanja Tore.

Misliti kršćanski Europu, iz točke gledišta molitve amsterdamske Gospe svih nacija, kako nam predočava o. Paul Sigl, objašnjavajući transformaciju koju Židovka Marija poprima kao Suotkupiteljica, Posrednica, Odvjetnica posljednjih vremena – znači svakako i znati pročitati ulogu Židova i židovske religije u europskom mozaiku. Tekstovi p. Paula M. Sigla već čitav niz brojeva, otkako je urednik posjetio Amsterdam, prosinca 2003. (vidi knjigu Za sjedinjenu kršćansku Europu), donoseći objavu Gospe svih nacija kao temeljnu za naše sagledavanje Europe, i naš doprinos proglašenju posljednje marijanske dogme – započinju glavnu temu našeg časopisa: Trijumf Dvaju Srdaca. Sada želimo ugraditi u taj mozaik i produbljeno sagledavanje Židovstva, blok temom s “marulićevskim” naslovom Cionisti suprotivu Židova (parafraza marulićevskoj poslanici “suprotivu Turkam”). Tekstovi koje tu nalazimo, od rabina V. Moshea i Yosefa Ch. Sonnenfelda, započinju temu demaskiranja Cionizma, u kontekstu europske teme, pa su židovsko-cionističke fotografije i reprodukcije posijane ovim brojem, zajedno s Menorom, osmerokrakim svijećnjakom na samoj naslovnici, - sredstvo koje povezuje duhovni sadržaj ovog broja u jednu cjelinu.

Između plana Majke svih nacija, i plana Cionista, - očito postoji kontradikcija, koja vodi izravnom sukobu. Kako bismo tu borbu još jače aktualizirali, osvrćemo se (nastavljaujući temu prošlog broja) opet na tajne službe, poput Mossada, u urednikovom Dnevniku (Spielberg i Mossad), koji se posebno bavi filmom Munchen Stevena Spielberga. I sam tekst Nachuma T. Vidala o Nastajanju Cionizma u Njemačkoj, podudara se s najnovijim putovanjem kojeg je u ožujku 2006. urednik poduzeo po Švicarskoj i cijeloj Njemačkoj. “Šest milijuna Židova je ubijeno poradi Cionista” – jest više od optužbe ili fraze.

Posebni doprinos ovom broju daje početak prevođenja biografije Vladimira Solovljeva

(Adolfo Asnaghi: Ljubavnik Sofije), dok je tekst Majke Marije (Skobcove) Sveta zemlja, produbljenje meditacija o Židovima i značenja Svete zemlje.

Nastavak prijevoda Đavlovog taoca Malachi Martina morali smo opet odgoditi za sljedeći broj, dok u bloku Crkve Jedne ističemo Viziju ekumenizma (interview s pravoslavnim teologom Antoineom Arjakovskim), te početak biografije rumunjskog pustinjaka Ivana Jakova iz Hozeve. Klimahovu Ljestvicu ćemo također nastaviti u sljedećem broju, dok biografija Patrijarha Bartolomeja I., svetogorski podvižnici, starec Porfirije, povijest Svete Gore, jesu nastavci proteklih brojeva, dok u zadnjim blokovima ističemo tekst o majci oca Pija: Peppi.

Na neki način smo otvorili i temu Njemačke, u koju se uklapa, u Papi Svjedoku, tekst

prof. Klausa Bergera Njemački trenutak Crkve? Ostali prilozi su ustrajavanja na našim “trakavicama”: s. Menendez, Sveti Gabrijel, Quattrocchi, bl. A. Katarina Emmerich, Sveti Benedikt, don Josip Šverer…

Zahvaljujemo Boži Rabo, fra Stanku Pavloviću, Stipi Kutleši, Aleksandri Chwalowsky, Nadi Zoričić, Josipu Slavici, Anđelku Debaniću, Silvani Madunić, Loreni Magić, Mariji Balažević, za prijevode ovog broja.  

Urednik